Kjøpsbetingelser

Denne siden beskriver kjøpsvilkår og retningslinjer for retur og reklamasjon ved bestilling av produkter og tjenester fra Hageland IT.

Parter

Selger: Runar Hageland – Hageland IT (org.nr. 931 999 664)
Kjøper: Privatperson eller virksomhet som bestiller via www.hagelandit.no

Kontaktinformasjon

Hageland IT
Tångane 5, 6812 Førde
E-post: hagelandit.no@gmail.com
Telefon: 90 24 18 14

Betaling

Betaling skjer med Vipps eller faktura. Privatpersoner betaler med Vipps. Virksomheter (borettslag, sameier, bedrifter) kan velge faktura til organisasjonsnummer.

Levering og frakt

Digitale tjenester aktiveres etter behandling av bestilling og eventuell verifisering. Fysiske varer (som ladebrikker) sendes med Posten innen 2 virkedager etter at betaling er mottatt. Fraktkostnad: 30 kr for ordre under 400 kr. Gratis frakt over 400 kr. Sending skjer kun til adresser i Norge.


Angrerett

Privatpersoner har 14 dagers angrerett etter angrerettloven. Dette gjelder både tjenester og fysiske varer. Ved kjøp av varer vil angrerettsskjema følge med ved forsendelse.


Retur og refusjon

Tjenester (f.eks. Ladeland, Betaland, Deleland)

Du har 60 dagers åpent kjøp. Ved oppsigelse innen 60 dager refunderes hele beløpet. Etter dette gjelder oppsigelse fra månedsslutt, og eventuell forskuddsbetaling refunderes forholdsmessig (1/12 per gjenværende måned). For løpende fakturering (Betaland) må oppsigelse skje før månedsslutt for å unngå faktura for neste måned.

Fysiske produkter

Produkter som ladebrikker kan returneres innen 14 dager. Produktet må være ubrukt og i original stand. Returporto dekkes av kjøper. Tilbakebetaling skjer innen 7 dager etter mottatt retur.

Defekte varer

Dersom varen er defekt, sendes nytt produkt kostnadsfritt etter retur av defekt enhet. Ved tvist om skade, kreves bilde vedlagt e-post.

Reklamasjon

Det gis 2 års reklamasjonsrett på fysiske varer i henhold til forbrukerkjøpsloven. Reklamasjon må meldes skriftlig til e-post med beskrivelse og eventuell dokumentasjon (f.eks. bilde).

Konfliktløsning

Dersom det oppstår en uenighet som ikke løses gjennom dialog, følger Hageland IT Forbrukertilsynets retningslinjer. Tvister kan behandles av Forbrukertilsynet eller Forbrukerklageutvalget, eller ordinær domstol der kjøper bor.